Abstract
Zu den narrativen autobiographischen Interviews im Israelkorpus liegt eine umfangreiche und breitaufgestellte, linguistische Forschung vor. Umso erstaunlicher ist es, dass der Subkorpus der Metz-Interviews bisher kaum berücksichtigt wurde. Die vorliegende Arbeit will deren wissenschaftliche Erschließung anregen, indem sie Entstehungskontext, Aufbau, Metadaten und Begleitmaterial beschreibt und zwei Forschungsansätze skizziert.
There is extensive broad-based, linguistic research on the narrative autobiographical interviews collected in the Israelkorpus. It is therefore all the more astonishing that the sub-corpus containing the Metz-interviews has hardly been considered to date. This article aims to promote the scientific analysis of these data by describing the context of creation, structure, metadata and accompanying material, and by outlining two possible research approaches.
Keywords: narrative autobiographische Interviews, Israelkorpus, Metz-Interviews, ageing, Positionierung, narrative autobiographical interviews, Metz-interviews, positioning
How to Cite:
Haeussinger, B., (2025) “The Metz Interviews on childhood and youth in the Israel Corpus”, Korpora Deutsch als Fremdsprache 5(1), 90–101. doi: https://doi.org/10.48694/kordaf.4317
Downloads:
Download XML
Download PDF
2 Views
0 Downloads